ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Καμία ανοχή στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για νομιμοποίηση της κάνναβης»

Για πολλοστή φορά ο ΣΥΡΙΖΑ από την ανάληψη των Κυβερνητικών καθηκόντων ανοίγει το ζήτημα της νομιμοποίησης των ναρκωτικών. Πρώτα η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ πρωταγωνίστησε για να στηθεί ναρκοφεστιβάλ στην πλατεία Συντάγματος για τη νομιμοποίησης της κάνναβης. Τώρα 20 βουλευτές του καταθέτουν ερώτημα προς την Κυβέρνηση για συζήτηση στη Βουλή γιατί καθυστερεί με τη νομιμοποίηση της βιομηχανικής (κλωστικής), αλλά και της ινδικής κάνναβης για ιατρικούς σκοπούς.

Μόνο τυχαία δεν είναι η περίοδος που επιλέγει ο ΣΥΡΙΖΑ να ανοίξει ξανά το ζήτημα της νομιμοποίησης των ναρκωτικών. Επιλέγουν μια περίοδο που η νέα γενιά βολοδέρνει μεταξύ ανεργίας και ημιαπασχόλησης με μισθό χαρτζιλίκι και στέλνεται στον καιάδα κάθε δικαίωμα της στην Κοινωνική Ασφάλιση με την πολιτική της Κυβέρνησης και της ΕΕ. Είναι η κατάλληλη περίοδος για να αποπροσανατολιστεί η νέα γενιά από τα πραγματικά της προβλήματα.

Οι 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιούν επιχειρήματα «καρμπόν» από τη φαρέτρα Ολλανδικών, Ισπανικών και Αμερικάνικων πολυεθνικών που μονοπωλούν σήμερα την παραγωγή και διανομή της ιατρικής κάνναβης και βλέπουν τα κέρδη τους να εκτινάσσονται, όντας κάποιες από αυτές και  χορηγοί στο ναρκοφεστιβάλ της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ. Ξανά τα «επιχειρήματα» ότι η κάνναβη δεν είναι ναρκωτικό αλλά φάρμακο προσπαθώντας να ιατρικοποιηθεί ένα κοινωνικό φαινόμενο, ότι χάνει έσοδα το Κράτος ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την κερδοφορία πολυεθνικών που εμπορεύονται την «ιατρική κάνναβη», ότι μπορεί να αναπτυχθεί ο πρωτογενής τομέας όταν η πολιτική της ΚΑΠ και της Κυβέρνησης είναι αυτή που ξεκληρίζει τους αγρότες.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ βρήκαν τη λύση: νέε στα προβλήματα σου μάθε να μην διεκδικείς αλλά απλά να ξεχνιέσαι με ένα «τσιγαριλίκι», αγρότη καλλιέργησε χασίς για να σωθείς, Κυβέρνηση νομιμοποίησε τα ναρκωτικά για να έχουμε έσοδα για τους δανειστές.

Ξέχασαν όμως να δουν τα στοιχεία από τις Εκθέσεις του ΕΚΤΕΠΝ που δείχνουν ότι το 25% όσων στη χώρα μας ζητούν θεραπεία είναι γιατί είναι εξαρτημένοι από κάνναβη, ότι έχει μειωθεί κάτω από τα 14 έτη ο πειραματισμός και η εμπλοκή με τα ναρκωτικά, ότι έχει τριπλασιαστεί στη χώρα μας η χρήση κάνναβης στους μαθητές, ότι το 90% της ινδικής κάνναβης που καταναλώνεται στη χώρα μας είναι βιομηχανικά κατασκευασμένη με περιεκτικότητα THC πολύ πάνω από τα συνηθισμένα όρια επιβαρύνοντας ιδιαίτερα τους νεαρούς χρήστες.

Το ΕΣΥΝ καλεί τη νεολαία, τους μαζικούς φορείς, τα Συνδικάτα, τα Όργανα των Εκπαιδευτικών και των Συλλόγων Γονέων, τις επιστημονικές κοινότητες, τους επιστήμονες και τους φορείς της Πρόληψης και της Θεραπείας να απαντήσουν παίρνοντας ξεκάθαρη θέση και να συσπειρωθούν με το αντιναρκωτικό κίνημα με κεντρικά αιτήματα:

  • όχι στη νομιμοποίηση των ναρκωτικών
  • όχι στον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των ναρκωτικών σε «σκληρά» και «μαλακά»
  • ζωή ολόκληρη όχι με δόσεις
  • χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για να στηριχτούν με μόνιμο προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή τα Κέντρα Πρόληψης, το ΚΕΘΕΑ και το 18 ΑΝΩ

Αθήνα, Φεβρουάριος 2016

Η Γραμματεία του ΕΣΥΝ

   

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ του ΕΣΥΝ

Το Εθνικό Συμβούλιο Κατά των Ναρκωτικών (Ε.ΣΥ.Ν.) που ιδρύθηκε το 1980 ως ΠΑΣΕΝ και το 1988 μετονομάστηκε σε ΕΣΥΝ δεν έχει καμία σχέση με το «ΕΣΥΝ» που αναγράφεται σε διάφορα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα και φαίνεται να στηρίζει «την Επιτροπή Αγώνα στήριξης του ΝΑΙ» μπροστά στο δημοψήφισμα στις 5/7/2015.

Διαβάστε περισσότερα

   

Να δυναμώσει τώρα ο αγώνας ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά

Σε συνθήκες σαν τις σημερινές, που οξύνεται η καπιταλιστική κρίση, ενισχύονται όλοι οι παράγοντες που μπορούν να ωθήσουν πλατύτερα τμήματα της νεολαίας στη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών.

Σ’  αυτές τις συνθήκες προβάλει αναγκαίο να δυναμώσει η συσπείρωση δυνάμεων γύρω από την καταπολέμηση των αιτιών που γενούν και αναπαράγουν  την ουσιοεξάρτηση ως κοινωνικό πρόβλημα.

Σήμερα απαιτείται ένα μαζικό αντιναρκωτικό κίνημα στέρεα δεμένο με το λαϊκό κίνημα που θα έχει προμετωπίδα του το αίτημα για τη δημιουργία ενός Δημόσιου και Ενιαίου Φορέα με επαρκής χρηματοδότηση από τον Κρατικό προϋπολογισμό που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της χώρας με υπηρεσίες πρόληψης, θεραπείας, κοινωνικής επανένταξης, έρευνας και αξιολόγησης.

Το ΕΣΥΝ στηρίζει και συμπαραστέκεται στους αγώνες των εργαζομένων στο χώρο της πρόληψης και της απεξάρτησης που δίνουν μάχη για την επιβίωση των φορέων πρόληψης και θεραπείας. Στηρίζει τα δίκαια εργασιακά – μισθολογικά – ασφαλιστικά αιτήματά τους.

Καταγγέλλει τις όποιες προσπάθειες των κυβερνήσεων που σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, με πρόσχημα την κρίση, μειώνουν συνεχώς τη χρηματοδότηση προς τον ΟΚΑΝΑ, ΚΕΘΕΑ, Κέντρα Πρόληψης, 18 ΑΝΩ, ΨΝΘ.

Με την τακτική αυτή και με όπλο το νέο νόμο που έχουν στα χέρια τους, όλοι όσοι  (κόμματα, φορείς, αιρετοί της Τοπικής Διοίκησης) πορεύονται  και στο ζήτημα των εξαρτήσεων με τη στρατηγική της Ε.Ε, λειτουργούν σαν οδοστρωτήρας για τις δημόσιες υπηρεσίες πρόληψης και θεραπείας.

Στοχεύουν

  • στην συντήρηση του φαινομένου αναγορεύοντας σε κύρια μορφή θεραπείας τη χορήγηση υποκατάστατων.
  • στην ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση της πρόληψης – θεραπείας – κοινωνικής απεξάρτησης.

Το ΕΣΥΝ κεντρικά και με τα παραρτήματά του σε όλη την Ελλάδα, θα συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις στην προβολή των αιτημάτων και τη στήριξη των αγώνων των εργαζομένων.

Θα πρωτοστατήσει στην ενίσχυση του αντιναρκωτικού κινήματος και τη συμπόρευσή του με το λαϊκό κίνημα.

 

Η γραμματεία του Ε.ΣΥ.Ν.

12 – 4- 2013

   

Στις ίδιες ράγες και το νέο νομοσχέδιο για τα ναρκωτικά με αυτό που αποσύρθηκε κάτω από τη λαϊκή αντίδραση

Φαίνεται να ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρας άλλη μια προσπάθεια χάραξης πολιτικής για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών, με την ψήφιση από τη Βουλή  του νομοσχέδιου για τα ναρκωτικά.  Σε συνθήκες όξυνσης της κρίσης και με όλα τα στοιχεία στη χώρα μας και διεθνώς να επισημαίνουν την αύξηση της χρήσης και τη μείωση της ηλικίας της πρώτης επαφής με τα ναρκωτικά, με την συνεχόμενη συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους,  το νέο νομοσχέδιο δεν έχει καμιά ουσιαστική διαφορά από τα προηγούμενα που αποσύρθηκαν κάτω από την λαϊκή αντίδραση.

Και αυτό το Νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται  από τον ακόμα πιο στοχευμένο προσανατολισμό του στις κατευθύνσεις που χαράζουν οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  • Συσκότιση του πραγματικού χαρακτήρα και των αιτιών της τοξικοεξάρτησης, κοινωνική ανοχή, διαχείριση του προβλήματος επικεντρώνοντας στην αντιμετώπιση της κοινωνικής «όχλησης» που προκαλεί.
  • Συντήρηση του φαινομένου αναγορεύοντας σε κύρια μορφή θεραπείας τη χορήγηση υποκατάστατων. Καταστολή των λαϊκών αντιδράσεων μέσα από τη διάδοση της χρήσης.
  • Ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου με άνοιγμα νέων πεδίων για επενδύσεις στο χώρο της πρόληψης – θεραπείας – απεξάρτησης. Ενίσχυση των  μονοπωλίων του φαρμάκου που για άλλη μια φορά έρχονται να «λύσουν» το πρόβλημα των εξαρτήσεων με τη γενίκευση των υποκατάστατων ως κύρια μορφή θεραπείας

Οι διαφοροποιήσεις που έχει από το προηγούμενο νομοσχέδιο,  με πιο σημαντική την τροποποίηση του άρθρου που αποποινικοποιούσε την χρήση επικαλούμενο το δικαίωμα στην «αυτοπροσβολή», δεν είναι αρκετές για να το αθωώσουν.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αναδιπλωθεί, κάτω από την πίεση της λαϊκής αντίδρασης που εκδηλώθηκε με ποικίλους τρόπους, ώστε να περάσει, με το λιγότερο δυνατό κόστος για τους υποστηριχτές του, τις βασικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου.

Αποδείχτηκε στην πράξη ότι όταν το αντιναρκωτικό κίνημα παλεύει με ξεκάθαρες θέσεις και στόχους  μπορεί να συσπειρώσει και να κινητοποιήσει το λαό και τη νεολαία και να έχει κατακτήσεις.

Το ζήτημα της χρήσης ναρκωτικών δεν είναι θέμα ποινικό. Η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στο πλαίσιο της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν θα βελτιώσει την κατάσταση.  Στις χώρες που εφαρμόζεται τα ποσοστά χρήσης είναι πολύ μεγαλύτερα από την Ελλάδα, έως και πενταπλάσια.

Η θέση του περιστασιακού χρήστη και του εξαρτημένου δεν είναι στη φυλακή. Είναι όμως αναγκαίο να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να επανενταχθεί στην κοινωνία «καθαρός» από κάθε εξάρτηση.

Οι θετικές διατάξεις που αφορούν μέτρα επιείκειας στους χρήστες είναι κενό γράμμα όταν δεν συνοδεύονται από τη δημιουργία των δομών που θα τους ωθούν να επιλέξουν την απεξάρτηση και την επανένταξη στην κοινωνία. Όταν η εναλλακτική της φυλάκισης διέξοδος που τους προσφέρεται είναι η μόνιμη εξάρτηση από υποκατάστατα ή η στροφή προς ακριβοπληρωμένες ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Η αντιμετώπιση της των εξαρτήσεων δεν είναι υπόθεση μόνο των ειδικών, αφορά όλη την κοινωνία. Δεν μπορεί να καθορίζεται και να εξαρτάται από τους από τους όποιους συσχετισμούς των κυβερνητικών σχημάτων, όπως προβλέπεται και από αυτό το νομοσχέδιο.  Τα όργανα και οι οργανισμοί αντιμετώπισης των ναρκωτικών πρέπει να είναι ανεξάρτητα και αντιπροσωπευτικά με τη συμμετοχή προσωπικοτήτων των γραμμάτων και των τεχνών, φορέων του κοινωνικού κινήματος ενάντια στα ναρκωτικά, συνδικαλιστικών, πολιτιστικών, νεολαιίστικων, κλπ φορέων.

Το ζήτημα της τοξικοεξάρτησης είναι πολυπαραγοντικό φαινόμενο, έχει κοινωνικές διαστάσεις και θα ανθεί όσο δεν αντιμετωπίζονται οι αιτίες που το προκαλούν.

Και το νέο νομοσχέδιο πρέπει να καταδικαστεί από το λαό και τη νεολαία. Δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί σε καμία λαϊκή συνείδηση η λογική της παραίτησης, της ανοχής, της εμπορευματοποίησης της πρόληψης – θεραπείας – κοινωνικής επανένταξης, της συντήρησης του φαινομένου μέσα από τη διεύρυνση των προγραμμάτων υποκατάστασης.

Το ΕΣΥΝ και όλα τα Παραρτήματα του στην Ελλάδα θα πρωτοστατήσουν στην επιστημονική και πολιτική ενημέρωση του λαού και της νεολαίας, θα πρωτοστατήσουν στον αγώνα για την κατάκτηση αιτημάτων ακόμα και σήμερα, με στόχο τη χάραξη αντιναρκωτικής πολιτικής για την αποτελεσματική αντιμετώπιση όλων των εξαρτήσεων.

Βασικοί άξονες πρέπει να είναι:

  • Δημιουργία ενός Δημόσιου και Ενιαίου Φορέα με επαρκής χρηματοδότηση από τον Κρατικό προϋπολογισμό που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της χώρας με υπηρεσίες πρόληψης, θεραπείας και κοινωνικής επανένταξης, έρευνας και αξιολόγησης.
  • Να δοθεί βάρος στην πρόληψη με προτεραιότητα στην πρωτογενή πρόληψη (σε πληθυσμούς που δεν έχουν ακόμα πειραματιστεί με τη χρήση)
  • Να στηριχτούν τα υπάρχοντα Κέντρα Πρόληψης, να δημιουργηθούν νέα, με μόνιμο και επαρκές προσωπικό, με πλήρη κάλυψη των οικονομικών αναγκών τους από τον κρατικό προϋπολογισμό
  • Να στηριχτεί ουσιαστικά και μέσα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό ο μαζικός λαϊκός πολιτισμός και αθλητισμός
  • Να στηριχτούν επιστημονικά σχετικά με τις εξαρτήσεις οι εκπαιδευτικοί των σχολείων
  • Να στηριχτούν τα στεγνά θεραπευτικά προγράμματα τόσα όσα έχει ανάγκη η χώρα, με μόνιμο και επαρκές προσωπικό και πλήρως χρηματοδοτούμενα από το Κράτος
  • Τα προγράμματα υποκατάστασης να αφορούν μόνο ειδικές πληθυσμιακές ομάδες εξαρτημένων (οροθετικούς, εγκύους, μεγάλης ηλικίας) και παρέχονται με όλες τις προδιαγραφές (ιατρικές εξετάσεις, ψυχολογική υποστήριξη) και όχι να γενικεύονται ως κύρια μορφή θεραπείας
  • Να διαμορφωθεί ειδικά εκπαιδευμένο δικαστικό Σώμα με γνώση στις εξαρτήσεις.
  • Να διαμορφωθούν ειδικά προγράμματα επαγγελματικής ειδίκευσης και αποκατάστασης των απεξαρτημένων χρηστών.
Η γραμματεία του Ε.ΣΥ.Ν.

10 – 2- 2013

   

Σελίδα 1 από 4